Mi a teendő, ha nincsen térerő mobilodon, ez hálózati hiba lenne, vagy  3g lekapcsolás eredménye?

Rengeteg mobil flotta előfizetőtől kaptam már hasonló kérdést. A 3g lekapcsolás kezdete óta szaporodtak meg az ilyen jellegű kérdések.  Mit jelent a 3g lekapcsolás ránk mobil előfizetőkre nézve?

Egy kis történelem - mikor kezdték a 3g lekapcsolás folyamatát?

A mobiltelefon szolgáltatók 2020-ban kezdtek el foglalkozni a 3g lekapcsolás témájával. Ez napjainkra a megvalósítás szakszába lépett. Folyamatosan kapcsolja le a 3g hálózatot mind a három szolgáltató. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a készülék 2g, vagy 4g (esetleg 5g) hálózatot fog tudni használni ha olyan területen van, ahol addig 4g-t használt.

Miért fontos a 3g lekapcsolás?

Ha nem 4g képes mobilkészülékről van szó, akkor csak a 2g hálózatot fogja tudni használni.

Hivatalos álláspont, amit olvashatsz a 3g lekapcsolás kapcsán

Sok helyen olvastam már utána a 3g lekapcsolás témájának, és a hivatalos álláspont szerint a 3g lekapcsolása csak az internetet kell(ene) érintse. A hanghívás, és az sms zavartalanul működik továbbra is. Sőt, akinek 4g / esetleg 5g képes mobilja van akkor ő már tudja használni a 4g 5g hálózatot is.

Saját egyedi tapasztalatunk a 3g lekapcsolás kezdetétől

Amióta zajlik a 3g lekapcsolás azóta megugrott a panaszok száma a mobil előfizetők között. Milyen jellegű hibákról van szó?

- Nem tudsz sms-t küldeni

- Nem érhető el a hívószámod, pedig be van kapcsolva a készüléked, mégsem csöng ki ha hívnak, csak sms-t kapsz hogy kerestek

- Nem működik az interneted

- Nem indul újra számlazárással az internet kereted

- Nem tudsz hívást kezdeményezni

- stb.

 Ezek a hibák tömegesen csak és kizárólag a 3g lekapcsolás beindításával lettek tapasztalhatók.

Milyen megoldások vannak?

A következő folyamatot szoktam javasolni mindenkinek.

  1.  A készüléket minden hálózati hiba gyanús esetben célszerű pár percre kikapcsolni. Ha nincsen ennyi időnk, akkor egy repülő módot kell rajta bekapcsolni, majd ki. Ez azért fontos, mert a kikapcsolással újracsatlakozik a hálózathoz a SIM kártya és minden szolgáltatást újból felépít. Rendszerint a hiba nem hálózati hiba, hanem a SIM kártya dobta le részlegesen a hálózatot. Ezért van az, hogy valami működik, és valami nem. Ezt oldja meg az újra csatlakozás.
  2. Ha nem áll helyre a hiba, akkor célszerű a SIM kártyát áttenni egy másik készülékbe. Ennek az a célja, hogy megbizonyosodj róla, hogy nem a készülék mondta fel a szolgálatot. Vagy esetleg nem a készülék beállítási mentek el egy frissítéssel.
  3. Ha másik készülékben is tapasztalod a hibát, vagy nagyon gyakran előjön a hiba, akkor célszerű egy SIM kártya cserét kérned a szolgáltatónál. Tapasztalatom szerint az idősebb / régebbi SIM kártyák sokkal gyakrabban hajlamosak a hálózat eldobására. Így ezeknek a cseréje meg tudja oldani a gondot.
  4. Fordult már elő 2022 nyarán az is, hogy egy gyártó kiengedett egy olyan frissítést az ÖSSZES telefonjára, ami kiütötte a magyar szolgáltató APN beállításait. Ezért az összes telefonon megállt az internet, újra kellett konfigurálni a készüléket. Ez viszonylag ritka, de hasznos lehet, amikor már semmi ötlete sincsen az ügyfélszolgálatnak sem, és Neked sem. Érdemes megnézni az adott szolgáltató APN beállításait, hogy megfelelőek e a készülékben.

 

Neked is sokszor van olyan kérdésed amire jó lenne egy segítő válasz? Szerinted is sokkal hamarabb találni megoldást úgy, hogy már többen / többször végigjárták az adott problémát? Ha igen, akkor ne habozz. Tartozz közénk. Csatlakozz egyedi kedvező mobiltarifa csomagjankhoz. Azon túl, hogy egy remek csomagot kapsz több, mint 10 év tapasztalatával segítünk Neked bármi problémád merülne fel. 

 

Tovább a tarifacsomag jellemzőire